Trosky a blízké okolí pěšky nebo na kole

Jednodenní pěší nebo cyklo výlet po blízkém okolí Trosek. Tento výlet vás provede Podtroseckými údolími s 8 rybníky, skalními městy, přilehlými lesy a loukami pod hradem.

Trasa je dlouhá asi 16 km a dá se projít jako okruh. Záleží jen na vás, kde začnete a kde skončíte. Měla by vám zabrat asi 5 hodin, podle toho jak se budete loudat. Doporučujeme ji jako celodenní výlet s několika zastávkami. Nejlepší je přijet vlakem nebo autem do Borku pod Troskami a zde začít. Prvně navštívíte Borecké skály kousek po modré turistické trase od železniční stanice Borek. Poté se vydáte zpět do Borku a kolem Rokytnického rybníka a rybníka Hrudka na Vidlák. Zde se nachází rašeliniště (spíše rybník) a tábořiště. Z Vidláku půjdete dále kolem skal, mokřadů a rybníku Krčák až k Věžickému rybníku. Odtud budete pokračovat k rozcestníku v údolí Žehrovky a dále kolem Podsemínského rybníka až na Nebák (rybník, kemp). Na Nebáku se za příznivého větru a proudu vody dá koupat. Odtud se vydáte do kopce lesem podél rybníku Nebák. Vyjdete v Křenovech a kolem tábořiště Svitačka budete pokračovat dále nahoru až k Troskám. Na tábořiště Svitačka navazuje skalní město Apolena, kam je v současné době vstup bohužel zakázán. Prohlídka hradu zabere necelou hodinu, ale můžete si na nádvoří odpočinout, osvěžit se či občerstvit a dojít si na WC. Až si odpočinete, pokračujte po modré trase zpět do borku pod Troskami k vlaku či autu. To už je celou cestu z kopce (3 km). Trasu můžete začít rovněž hradem Trosky a dále pokračovat opačně, tedy Nebák - Věžák - Vidlák - Borecké skály - Trosky.

Více informací o Potroseckých údolích nalezdnete na www.hrad-trosky.cz/podtrosecka-udoli.php